torsdag 28 augusti 2014

Sista passet....

Borde det i alla fall var för dom här gamla trotjänarna. 
Mina gamla asics gt 2000 som faktist varit med ända sedan jag började med löpning för 3,5 år sen. Dom har leverat i alla väder, på allt från 5 km till HM, på intervaller och långpass, ja dom har inte svikit nån gång. 
Men eftersom jag inte hittat några ersättare än, funderar på ett par nya gt 2000 eller varför inte ett par ds trainer, jag gullar ju ds racer? Det är just det att jag inte kommer på vad jag vill ha som gör att dom får hänga med ett tag till. 

Nu var det ju däremot inte skorna som sista passet syftade på utan kistaloppet på lördag. Eftersom jag varit snorig så har jag fått skippa mitt vanliga upplägg så idag körde jag ett lugnt distanspass i skogen där km 3 och 7 kördes på grusväg i lite högre tempo. Det blev inte tävlingstempo på höjningarna då det dels var uppför under båda sträckorna och dels för att jag kände mig tung fortfarande. Hoppas på mirakel inför lördagen, att jag ska vakna pigg och helt snorfri men det kanske inte så troligt. 

Får återkomma på lördag med hur det blev. 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Urban.
      Idag känns det inte snuvigt alls så det blir ett lopp i alla fall, formen? Ja det får vi se...

      Radera
  2. Lycka till imorgon! Själv hade jag förresten Asics DS Trainer för ett antal år sedan, men sedan gjorde de om den modellen lite och då passade den inte mig längre. Som mängdsko kör jag numera (eller ja.. inte just nu...) Asics Sky Speed istället. Gillar den skarpt, kanske är något att titta på också? De väger ungefär lika mycket trainern och sky speed. Det var förresten de som jag sprang jubileumsmaran i!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack för tipset, ska kolla.

      Hur går det med löpträningen?

      Radera