onsdag 13 augusti 2014

Laddad och klar

Jag har efter Sthlm marathon inte en enda gång känt mig riktigt sugen på en tävling, inte känt mig laddad och inte känt mig lätt och ledig när jag sprungit. Det har som bäst känts kul att snart tävla, känts som om det ska bli spännande och nån gång i emellanåt har träningen inte känts tung.

Men idag, idag hände något.
För det första kändes skorna jag fick igår (se här) riktigt bra idag, lite trött blev jag i fötterna men inte alls som det skulle kunnat vara. Det jag märkte är att jag måste värma upp lite mer med dessa lätta skor men annars så kändes det bra.
För det andra kunde jag springa snabbt och avslappnat utan att bli speciellt trött. Jag sprang en temporunda på knappt 8 km och kunde hålla 4:10-tempo utan att var slut efteråt, det fanns klart mer att hämta. Jag lyckades att slappna av fastän jag hela tiden sprang på, skön känsla :-).
För det tredje så sitter jag nu efteråt och bara längtar efter lördag, jag vill verkligen tävla och känner mig för första gången sen marathonet laddad till tänderna. Jag kan inte förklara hur härlig den känslan är.

Så på lördag kommer det stå en laddad Anders i laxrosa tröja med röda skor och troligen svarta byxor på startlinjen, beredd att ge järnet.

Kläderna för lördagens lopp
+ ett par byxor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar