tisdag 5 augusti 2014

För varmt = badstopp under träning

Ut och springa i 28 grader och stekande sol...
Ja, det är verkligen en jättebra ide....

Välja att köra ett tröskel + backintervallpass, ännu bättre....

...så gick det som det gick också.


Såhär kändes det idag.


















Startade med lite uppvärmning på 1,5 km sen blev det 5 km tröskel vilket inte var så snabbt idag (4:15 mot 4:05 i vanliga fall). Efter det skulle jag köra 1-2 km lugn jogg till backen men det blev ca 10 minuter ordentlig vila istället, inklusive ett snabbt dopp i Mälaren för att få ner temperaturen igen.

Efter det gav jag mig på 20 minuter backe. Första 8 varven var 1 minut upp och en minut ner (ca 160 m). Sista varvet upp sprang jag hela backen som är ca 400 m och när jag kom upp var det ca 2,5 minuter kvar vilket jag använde för att flyta ut på den nästa platta delen av spåret i trivsamt 4:30-tempo. Kändes skönt att man klarar av det efter de ganska tuffa backarna.

Så var det bara att jogga hem de 2,7 km och däcka med en stor, stor kall sportdryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar