tisdag 17 juni 2014

Så var det det där med motivation...

En skippad planerad träning, kanske inte är så mycket att orda om men det är ju med just en skippad planerad träning som det börjar.

Det är där man för första gången känner att det går faktiskt att sitta hemma istället för att ge sig ut, inte för att jag är skadad, inte för att jag är sjuk utan bara för att det var lättare....

Det är där man flyttar gränsen, om än bara lite, för vad som är ok "anledning" att stanna hemma. Det är den gränsen som tog 10 tuffa träningspass att flytta fram och som nu hoppar tillbaka....

Det är med en skippad träning som man ändrar det positiva mönster man haft så länge...

Kanske överdriver jag, kanske raljerar jag bara...
...och det är ju inte så att jag suttit still hela dan, har faktiskt spelat 18 hål golf. Årets första runda. på helt ok 86 brutto, 78 netto...
...men jag hade verkligen velat komma ut men jag skippade det helt enkelt...



...ny dag imorgon, vet inte om jag vågar planera för ett pass, kanske ska nöja mig med att planera in ett oplanerat pass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar