torsdag 12 juni 2014

Målen 2014

En av anledningarna till denna blogg är att jag just nu inte vet vad jag ska sätta för mål. Jag är i grunden väldigt resultatfokuserad så mina mål är nästan uteslutande tidsmål som ska uppnås. Inför 2014 (sattes upp senhöst 2013) hade jag tre huvudmål:
  1. Sthlm´s marathon på under 3:30 - tufft men inte orimligt och redan avbockat.
  2. En halvmara på under 1:30 - tanken var en hösthalvmara, ta nytta av träningen. Även denna är redan avbockad.
  3. Milen på under 40 (som när jag var 20) - ett gamalt mål som följer med, att göra ett "vuxenpers" på under 40 minuter. Även det rimligt och det kanske kommer nu under hösten.
Det som nu hänt är att jag på grund av, eller kanske tack vare, de bra och något oväntade resultaten jag fått under våren känner mig lite mätt, lite nöjd, lite bekväm och väldigt omotiverad att lägga ner tid och kraft för i första hand sub 40 på milen.

För att inte tala om hur svårt det är att "hitta på" nya mål.....

Självklart kan jag dra till med 1:24 på halvmaran eller liknande, hitta på något rimligt mål på 5 km eller varför inte försöka mig på 800 och/eller 1500 på bana men det känns inte lockande.

Så är det någon som har något bra recept på hur man motiverar sig för nya mål så får ni gärna dela med er av dem :-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar