onsdag 18 juni 2014

"Ska bara genomföras"-pass

Efter att i går ha tagit den lätta vägen ut och stannat hemma istället för att ge mig ut så var det idag ingen pardon, det var bara att ge sig ut...

...och ut kom jag...

...men det var inte med lätta steg.

Seg, trött och utan någon som helst go i mig så försökte jag mig på ett tempopass över sju km + upp och nerjogg. Visst ökade jag tempot under sju km jämfört med joggen men att kalla det tempopass är att överdriva, även om man räknar in att man ska lyssna på och anpassa efter vad kroppen säger.

Tempot var marginellt snabbare än vad jag sprang de första tre milen i på Sthlm Marathon, d.v.s. drygt 20 sek långsammare per km än halvmaratempot på tävling.

Men som sagt, idag kom jag iaf ut...
...imorgon står det ett långpass på planeringen, 17-18 km, får se hur det blir med det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar