tisdag 22 juli 2014

Kallt bad efter löpningen, kan det vara något?

Har läst hos flera andra bloggare att dom antingen badar (kallt) efter sina pass på sommaren eller sätter knän och neråt i isbad på vintern för att kyla ner kroppen/benen och därmed påskynda återhämtning. 

Själv är jag ju en badkruka, ogillar vatten kallare än 25 grader och duschat alltid riktigt varmt så det där har inte riktigt varit något för mig. 

Men idag, när det fortfarande är 27 grader halv tio på kvällen och 23,5 i vattnet då var det dax att efter min lilla distansrunda på 16 km ta mig ett dopp. 

Så......
......vad tyckte jag då?

Jo, det var riktigt uppfriskande. Kallt såklart just när jag hoppade i men snart nog kändes det skönt. Får se om det kanske inte blir något mer innan semestern är slut. 

Badplats från bryggan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar