onsdag 25 februari 2015

Lite perspektiv i träningen

Mitt mål för februari var att genomföra minst 30 minuter träning per dag. Detta har (fram till i söndags) gjorts trots en efterhängsen förkylning som tvingat mig till supertråkig styrketräning flera dagar i rad och helt hindrat löpträning.

Men.....

...i söndags kväll kom en liten söt pojke neddimpande till vår familj och då kändes ett träningsmål helt plötsligt inte så viktigt i sammanhanget :-).

Den nya pojken var 52 cm och 4,1 kg stor och verkar extremt välmående.


Idag var jag dock åter igång med träning, började med ett simpass för att känna på kroppen, vet inte riktigt hur förkylningens status är men jag hoppas på att den är borta.

Har missat 3 dagars träning vilket ger 24 pass på 25 dagar så det kan fortfarande bli 28 pass under februari (dock inte minst ett per dag) och snart börjar ju mars, får se om det blir månaden då jag får till det :-).

2 kommentarer:

  1. Stort grattis igen! Jag förstår att träningsmål känns sekundärt i det sammanhanget. :) Själv sitter jag och följer den andra kusinens framfart i Vasaloppet. Hade varit kul att prova på det någon gång, förutsatt att knät vill dra åt samma håll som jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar, tackar :-)
      Jag håller alla tummar jag har för att ditt knä ska ge sig nån gång......

      Radera