fredag 21 augusti 2015

Triathlon premiär, nedräkning 2 dagar kvar

I år gör jag en triathlon för första gången. Det är dessutom premiär för både simning och cykling som tävlingsform. Nu följer det ett par inlägg som räknar ner de sista knappa två veckorna.

Nu är det verkligen inte långt kvar och tankarna snurrar runt hur jag ska hantera allt på tävlingsdagen med utrustning, växlingar och taktiskt upplägg?

Utrustningen är i och för sig spikad men det hindrar inte att jag fortsätter fundera, samma sak med växlingarna. Jag vet i vilken ordning jag tänkt att göra allt men....
...det går alltid att noja lite till, eller hur?

Taktik däremot är jag mer osäker på. Simningen är bara att köra, den går som den går och kommer inte påverka de andra två momenten speciellt mycket. Men sen?

Jag har på slutet haft problem med krampkänningar i vaderna vid slutet av cyklingen och därigenom vid övergången till löpningen. Jag kan inte komma på vad det beror på? Det kan var så många saker, som vätskebrist, svaga vader, dålig cykelteknik etc, etc. Så hur ska jag lägga upp det?

Får fundera vidare......

I går körde jag Bellmanstafetten med jobbet och det var en bra genomkörare. Jag sprang för två lag, dels sträcka två i det lag som vann (på jobbet) och sedan sträcka 4 i ett annat lag. Det blev en dryg timmes vila mellan så det var inte överdrivet jobbigt rent fysiskt men mentalt var det tufft att ladda om en gång till.
Ganska bra tider också, ca 19:50 på första (inte helt nöjd då jag startade för fort och tappade lite onödig tid km 3 och 4) och ca 20:20 på andra (bättre upplägg och där är jag nöjd).

Laget som jag van jobbets interna tävling med slog dessutom jobbrekord med över 5 minuter så det var en bra dag för oss :-).
Ett vinnande lag

Nu är det vila och kanske lätt cykling/löpning idag och imorgon som gäller, sen smäller det på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar