måndag 22 september 2014

Förkylt, snuvigt - frustrerande

Jaha, så var man förkyld igen. Började klia förra tisdagen så ingen träning ti, on, to....
...och ingen tävling på lördagen heller.

Kändes lite bättre igår söndag men idag så är jag snuvigare igen, även om det inte kliar och jag känner mig frisk i övrigt.

Det är inte så lätt när man har dagisbarn hemma, det vet jag men vad tusan, är det för mycket begärt att få vara lite frisk ibland också. Just nu känns det som att jag inte varit helt frisk mer än 2-3 veckor sen Sthlm marathon. Alltid är det något litet som snuva, hosta, magen etc, etc.

Så hur ska man handskas med det?
Är det bara att acceptera?
Bita ihop och våga vila?

Det känns så frustrerande, så irriterande och bara blä.

Dessutom känns det som att risken att lägga ner (löp)träningen för vintern växer för varje motgång.

Men jag avslutar med att försöka lista lite positiva saker:

  • Om knappt två veckor får jag se min kusin och hennes lille pojk, ska bli riktigt kul.
  • Samtidigt kan jag förhoppningsvis få lite revansch på HM-sträckan ner i Malmö.
  • Tre veckor efter det så ska jag få lära mig crawla vilket ska bli en ny utmaning.
  • Hösten är här och med den underbar höstlöpning i en färgglad skog (bara jag blir frisk).

Såja, lite mer positiv nu :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar