måndag 2 mars 2015

Februari - pest eller kolera (fast med en ordentlig guldklimp också)

Så var det Mars månad och Februari ska räknas in.

Om jag börjar med guldklimpen så blev jag ju pappa igen den 22/2. Son nummer två och stor lycka :-).

Resten av februari däremot kan vi nästan lämna därhän, i alla fall vad det gäller träning.....

Jag tar sammanställningen direkt:
Jag har 27 pass varav 5 löpning, 10 simning, 9 styrka, 1 innebandy, 1 cykel och 1 yoga.

Mitt mål var ju att träna minst ett pass (30 minuter)/dag och då hade jag räknat med ca 14-15 pass löpning, ca 10 simning, 3-4 innebandy och 3-4 styrka under månaden. Anledningen till så många pass är att just simning går så bra att kombinera samma dag med både löpning och styrka.

Nu blev det ju på grund av förkylningar klart färre löppass och fler styrkepass, dessutom blev 3 innebandytillfällen inställda och jag fick tre vilodagar i samband med L´s födelse.

Detta innebär att jag ligger klar efter i mitt träningsupplägg för året och känner inte att jag har den grund jag behöver för att öka farten och intensiteten så mycket som jag skulle vilja göra nu i början av mars. Istället får jag lägga om planen lite och smygstarta med speed samtidigt som jag förlänger uppbyggnaden lite till. En mix av intervaller och volym alltså.

Det positiva är att simningen och den ökade styrketräningen gör att kroppen känns väldigt hel och stark, för första gången på många många år känner jag att det finns lite muskler även på överkroppen så det kanske blir lite beach 2015 :-).

Nästa hållpunkt blir i alla fall troligen två sjöar runt i Sumpan och om inte det fungerar så är jag anmäld till premiärmilen och där tänker jag vara i form, bara så ni vet.


4 kommentarer:

  1. Grymt! Grattis till den lilla. Vad roligt. Mins när jag fick mitt andra och hade tota glömt bort hur små barn är när de föds :-)!

    Jättekul! Grattis :-)!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar :-)

      Ja, för bara en månad sedan träffade vi en 3-månaders baby och förstod inte hur vår 3-åring någonsin kunde varit så liten... ...sen kom nummer två och han var ännu mindre :-).

      Mysigt och motiverande, man vill ju orka vara en bra pappa i många år till och då är träningen ett måste....

      Radera
  2. Grattis Anders, det är precis femton år sedan jag fick mitt andra. Fast det känns som igår. Njut!

    SvaraRadera