fredag 14 augusti 2015

Triathlon premiär, nedräkning 9 dagar kvar

I år gör jag en triathlon för första gången. Det är dessutom premiär för både simning och cykling som tävlingsform. Nu följer det ett par inlägg som räknar ner de sista knappa två veckorna.

I går (torsdag) skulle jag ha kört ett cykel-intervall-pass men...
....istället upptäcker jag att jag är snuvig, att det kliar i halsen och att jag rent allmänt mår sådär.

Typiskt att det kommer en förkylning just nu, sådär en dryg vecka innan tävling. En förkylning som ställer till all planering och mest bara ger en massa oro.

Men nu ska vi försöka se det lite positivt:

  1. Med en dryg vecka kvar borde jag hinna bli frisk.
  2. Jag är bra tränad och har koll på det mesta som ska hända på tävlingsdagen så lite vila är ingen fara.
  3. Lite vila är ju dessutom formgivande, har jag hört....
  4. Jag kan syssla lite med funktionell styrka och rörlighetsträning vilken min kropp mår bra av.
Ser man det så så är det nästan bra att jag blev förkyld...

....ja så vill jag att det ska vara...

....så nu är det så...

...absolut...

*SUCK*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar