onsdag 17 juni 2015

Nytt personbästa - jag tar dom där jag får dem :-)

Eftersom löpningen står still på PB-fronten får jag hitta nya PB på andra ställen.

Under dagens simpass satte jag (minst) tre nya rekord:

  1. Längsta distans i ett sträck (utan extra vila utan vända direkt vid kanten): 1,2 km
  2. Snabbast km simmad i ett sträck: 25:20
  3. Längsta sträcka crawl i ett sträck (utan vila och utan hjälpmedel): 300 m
Längsta crawlsträckan kom dessutom i slutet av passet vilket borde tyda mot att jag orkar simma crawl längre än jag kanske tror.

Annars började jag med 2 längder crawl, 1 längd bröst för att efter 500 m köra en 3-längders crawl och sedan gå över på 4 längder crawl, 1 längd bröst i 2 omgångar. Efter det kom 300 m crawl i ett sträck följt av två avslutande bröstlängder.

Jag är riktigt nöjd, för första gången känns det som att jag kommer kunna klara av att simma 750 m OW - crawl på Sthlm-triathlon.

Och så här kan statistiken för ett simpass se ut i Garmin Connect.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar